søndag 10. februar 2013

Morsdagskort laget av to små lerret

Gratulerer så mye med morsdagen alle mødre,
bestemødre, oldemødre...
- og til alle som har et mammahjerte!!!

Ideèn med å bruke 2 lerret har jeg fått av May Britt.
Hun laget et helt fantastisk flott dåpskort av to lerret.
Her er det bare å slippe fantasien løs.
Men det er ikke et prosjekt man blir ferdig med på en kveld,
det tar litt tid...

Skal være med på disse utfordringsbloggene:
- Paper Playtime - Ch # 3 - Border Punches
- Bearly-Mine Challenge - Challenge # 72 - Anything Goes
- Crafty Sentiment - Anything Goes
- Hanna and Friends - # 164 - Anything Goes
- 2 Sisters Challenge - Challenge # 130 - Hearts


Lerretene har jeg kjøpt på Søstrene Grene,
og de er ca 15x15 cm. Fin kort størrelse.
Rundt kantene har jeg klæsja på med masse brun Dabber,
har også brukt Dabber på kantene på arkene jeg har brukt her og.


Jeg har brukt mønsterark fra Bildmålerne, Prima og Grapic 45,
pluss brun Bazzill.
Rundt kantene har jeg festet brun blonde.
Hengsler og skruer har jeg kjøpt på Clas Olson,
og de har også fått ett lag med Dabber.


Motivet har jeg funnet på nett.
Annen pynt jeg har brukt her er finèr hjerte, hyssing, charms,
osteklut, kakeserviett, brads, knapper.
"Til mor" teksten er fra Storyteller,
stemplet på en Spellbinders,
som er pyntet med halvperler fra Kort&Godt.


På "baksiden" av lerret/kortet
har jeg brukt bølgepapp,
som har fått et lag med Dabber.
Blomstene jeg har brukt er fra bl a Storyteller,
blomstene har jeg klina litt Gesso på.
Slufsa er laget av en tøyremse og hvit hyssing.
Har også pyntet med bling fra Kort&Godt her.


På kantene, på innsiden,
har jeg brukt blonder og Martha Stewart punch.
Kantene er malt med hvit akrylmaling,
også har jeg festet halvperler fra Kort&Godt der.


Sommerfuglene er fra Martha Stewart.
Swirlen i hjørnet er fra Memory Box,
og sirkelen med stempelet (Storyteller) er
fra QK.


Synes ikke så godt på bildet
(se nøye...)
på det andre lerretet har jeg festet en sykkel
fra Memory Box.


Blir som en liten gave, dette her...
Kan stå som pynt i bokhylla...


Tror det hadde blitt dyrt å
sende dette prosjektet i posten,
for jammen ble det tungt...

5 kommentarer:

Therese sa...

For en flott idè og et nydelig prosjekt! :)

Diane sa...

Wow this is lovely !! So many smashing details and fab elements !!
Thanks for playing at Crafty Sentiments Designs !!

hugs Diane xx

Mian sa...

Hejsan Ane Lene! Vilket underbart projekt du har gjort, gillar färgsättningen och detaljerna är så vackra. En perfekt gåva!

Thank you so much for sharing your creativity with us this week at Crafty Sentiments.
Best of luck and we'd love to have you visit again!

Mian
Crafty Sentiments Design Team Member
http://mianspysselhorna.blogspot.com

berta sa...

For et kort, og for en ide!
Utrolig lekkert, dette er et kort man kan se og se på og stadig finne nye detaljer. Herlig.
Kan nok hende jeg må "stjele" ideen din en dag og lage mitt eget.
Klem Gro

Jackie sa...

Totally stunning creation, love the attention to details. Thank you for joining us at BearlyMine Challenges this time. hugs Jackie