fredag 11. april 2014

Krakelerte Pappmache Bokstaver

Denne gangen skal jeg vise fram dekorerte bokstaver.
Jeg har brukt forbokstaven til familiemedlemmene mine.

Jeg ble inspirert da jeg besøkte Hobbykunst,
for en god stund siden.
De hadde noen bokstaver stående på utstilling.
Bokstavene har jeg hatt liggende en stund.
Jeg hadde til og med pyntet den ene,
men var ikke fornøyd.
Da er det bra man har sandpapir og maling,
og kan begynne på nytt.

Jeg har kjøpt disse Pappmache bokstavene hos Hobbykunst i Vestby.
Jeg vet at enkelte interiør foretninger også har bokstaver
som man kan bruke.


Jeg startet å male bokstavene med hvit akrylmaling,
og lot dette tørke.
Deretter malte jeg på et lag med Haftgrundierung (Facetten-Lack),
og lot det tørke.
Viktig å ta på denne grunningen, ellers vil krakerleringen
gå gjennom malingen, slik at pappen vil synes.


Jeg har brukt Facetten Lack (Crackle Paint) (bronse) på disse bokstavene.
Det får man hvert fall kjøpt hos HobbyHagen i Stokke, 
og hos Hobbykunst i Vestby.
Får å få den effekten jeg har her,
må man bruke spatel når man legger på crackle painten,
i et ganske tykt lag.
Så må dette tørke - ca 24 timer.
Jeg tok en og en side, så dette tok litt tid.
Jeg var usikker på om  crackle painten ville 'renne' av
hvis jeg tok flere sider om gangen, derfor tok jeg kun en side om gangen.


Helt til slutt malte jeg på et strøk med
Micro Crackle Paint, en form for lakk, 
og lot det tørke.


Ingen kommentarer: