mandag 29. september 2014

Live Laugh Love

I dag har jeg et lerret
å vise fram.

Lerrettet er 41x33 cm.
Jeg er usikker på hvor jeg har
kjøpt det hen,
men lerret får man kjøpt mange steder,
bl.a hos Søstrene Grene, Clas Olson,
Panduro, Hobbykunst, Europris.



Jeg startet med å male trefinêr bokstavene svarte,
og lerretet hvit.
Da bokstavene var tørre, malte jeg på et lag med det som
lager krakeleringen.
Den jeg har brukt, kommer fra Hobby Line,
og jeg har kjøpt min på Hobbykunst (i Vestby),
der har jeg også kjøt trefinêr-bokstavene.


Serviettene jeg har brukt kommer fra 
Sagen Vintage Design,
bortsett fra servietten med teksten på.
Jeg festet serviettene med Dequopage lim.
Lot det tørke, og hadde på et strøk
til med Dequopage limover serviettene igjen.


Da krakerlingen var tørket,
malte jeg over med hvit maling.
Kun en gang over med penselen,
hvis ikke blir krakerlings-effekten ødelagt.


Tilslutt børstet jeg lett over, 
her og der,
på lerretet med litt svart akrylmaling,
før jeg limte på bokstavene.

1 kommentar:

Sivic sa...

Flott lerret med herlig tekst du har laget!
Jeg likte de krakelerte bokstavene.
Ha en fin dag, Klem