onsdag 15. oktober 2014

DIY - HALLOWEEN



 Halloween har kommet for å bli.
Ungene elsker det,
og jeg synes det er moro
og gjøre litt ekstra ut av det.

Jeg har blitt inspirert av bilder som 
jeg har sett på Pinterest.
Så det jeg viser fram er ikke noe 
jeg har funnet på selv.

Jeg har laget spøkelse, gresskar
og blodig lys.

Forklaring på hva jeg har gjort 
står under bildene.

Jeg har flere prosjekter på gang også,
så følg med, følg med...


 Spøkelseshodet er laget 
av en stor rund isopor-kule,
og osteklut.
Både ostekluten og isopor-kulene har jeg kjøpt på eBay.

Jeg malte på øynene med 
akrylmaling. 
Forsøkte først med sprittusj, 
men synes fargen ble så dus.

La osteklut over hodet,
og klippet opp remser.
Her behøver man ikke å være nøye,
klipp skjevt og stygt...



I fjor sto jeg over et gresskar og brakk meg,
mens jeg tok ut innholdet,
for å gjøre det ferdig til Halloween.
Så da jeg så et bilde på Pinterest, 
av noen som hadde laget det selv... pappmache
...ja så fikk jeg lyst til å prøve det... alt for å slippe å brekke meg...
 Jeg har brukt ballonger, hyssing, aviser og en mel, salt, vann-blanding.
 

Ballongene er blåst opp,
og ganske tykk hyssing ble festet rundt
hver ballong.


 Det går en del melblanding til dette,
og det er noe skikkelig klineri.
Jeg brukte engangshansker og voksduk.
Mel blandingen skal være pannekakerøre-aktig.
Så er det bare å kline på remser med avispapir
 og melblanding lagvis. 12-14 lag har brukt her.


Det tar lang tid å tørke.
Mine sto i ca 1 uke.
Jeg ville være helt sikker på at det var tørt.
Så tok jeg med gresskaret mitt ut,
og sprayet det.
Sprayen dekker godt, og tørker fort, veldig kjekt!
Sprayen har jeg kjøpt på Clas Ohlson.
 

Så har jeg pyntet med litt glitter.
Sto ute da også...
 Malte på dequopage lim, 
og strødde over glitter.


Slik ble resultatet tilslutt.

 

Lyset var det enkleste å få til
av disse tingene jeg har vist fram idag.
Jeg har bare brukt en vanlig hvitt lys,
og helt over stearin fra et rødt lys.
Ser ut som blod, ikke sant :-)

Ingen kommentarer: