onsdag 3. desember 2014

DT for Papirlosjen -luke 3 i julekalenderen

I dag er det min tur til å åpne dagens luke for Papirlosjen,
og skal jeg vise fram noen forslag på å lage bordkort.


Denne nissen er det faktisk over 10 år siden jeg lagde.
Lenge før jeg begynte å scrappe, og lenge før jeg fikk blogg.
Alt jeg har brukt på nissen, fra hobbymaling til skjerf og lue har jeg kjøpt på Panduro.
Jeg malte de runde 'knappene' før jeg limte de sammen.
Jeg har også laget navnskilt av disse 'knappene', 
slike man fester på klær, som f.eks til helsearbeidere.


Jeg så på Pinterest (finner mye inspirasjon der altså)
et bilde hvor de hadde brukt tavlemaling
på glasset, og brukt det som bordkort.
Og jeg ble selvsagt inspirert nok til å prøve selv.
Jeg har brukt engangsglass fra Nille. 
Jeg har ikke forsøkt slik tavlemaling på vanlig glass,
vet ikke om det går av i vask.


Tavlemalingen har jeg kjøpt på Panduro.
Tavlemalingen fåes kjøpt i flere forskjellige farger.
Også har jeg skrevet navnet med vanlig kritt.

Her har jeg laget bordkort av dorull.
Hvis man er redd for bakterier, kan man surre av all dorullen, 
slik at den ikke har vært inne på et toalett i det hele tatt.
Inni dorullen kan man f.eks rulle sammen en serviett. 
(eller sanger, hvis man vil bruke et slikt bordkort ved andre anledninger).
Mønsterpapiret jeg har brukt her, mener jeg er fra Papirdesign.
Pyntebåndet er fra Stoff&Stil.
Alfabetet jeg har brukt er fra QK.


Ideen til å pynte glasset på denne måten,
var det ei god scrappevenninne av meg som fortalte meg.
Takk for ideen, Karianne!
Jeg har brukt rød Bazzill, og die cut fra Marianne design.


Har klippet gjennom
(som vist her),
for å få pynten rundt stetten.
Nå håper jeg du har blitt inspirert...

Følg med inne hos Papirlosjen,
imorgen åpner vi en ny luke.

Ingen kommentarer: