torsdag 29. september 2016

Lerret som konfirmasjonsgave


 I dag har jeg et lerret
å vise fram.

Dette lagde jeg
som en gave til en konfirmant.

*

Blir med på disse utfordringene:
- Crafty Friends Challenge Blog: Challenge 41 - Special Ocassion (Confirmation)
- My Time To Craft: Challenge # 330 - Anything But a Card
- Artistic Inspirations: Challenge 164 - Anything Goes
- Crafting From the Heart: Challenge 129 - Anything Goes
- Crafty Sentiments Designs: Anything Goes Challenge
- Lemon Shortbread Challenge Blog: Challenge # 25 - Anything Goes
- Creative Moments: Challenge 103 - Anything Goes
- Crafty Gals Corner: Challenge # 91 - Anything Goes
- 4 Crafty Chicks: 4CC # 318 - Anything Goes

*


 Lerretet jeg har brukt,
har jeg kjøpt hos Søstrene Grene.

Aller først la jeg på et lag
med paste,
og laget jeg litt mønster med en
splatter brush (kjøpt hos Hobby Hagen).


Da det var tørket
(jeg lar det tørke hvert fall 12 timer),
festet jeg de serviettene jeg ville bruke
på lerretet med dequopage lim. 

Et lag under serviettene,
og ett lag på selve serviettene. 


Da limet var tørket lagde jeg 
en slags ramme rundt damene,
og skrev på teksten.

Den er skrevet på frihånd.
Jeg har brukt en vanlig 
brødpose, klippet hull i det ene
hjørnet og skrev i vei.

Det står:

LIFE IS WHAT YOU MAKE IT


Så blandet jeg sammen flere 
forskjellige farger
og 'børstet' på farge.
 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Your canvas is amazing, I love the design and the colours are so delicate. Very pretty image and like how you created the frame. Thank you so much for sharing with us at Crafty Friends. Look forward to seeing you again and good luck in the draw. Jennifer DT member x

Judy V sa...

Beautuful canvas! Love the soft colors and texture! Thanks for joining us at Crafty Gals Corner!

Tamie sa...

Your canvas is beautiful and truly inspiring. The soft vintage feel is awesome. Thank you so much for joining us for our Anything Goes Challenge at 4 Crafty Chicks. wonderful inspiration :)

Tamie DT